איזה קירור מתאים לאירועים בעונת הקיץ?

שתיים מהאסוציאציות המרכזיות העולות אצל ישראלים בחושבם על קיץ הן מסיבות גן וטבע ומאידך גיסא, לחות, זיעה ושמש צורבת. כיצד, אם כן, ניתן לערוך אירועים בשטחי חוץ מבלי להתייסר מעומס החום? כיום ישנן שתי אפשרויות מומלצות, מצנן אויר מים וכמובן, מאוורר; שני המכשירים ניתנים לקנייה או השכרה, אך לכל אחד פעולה מיוחדת לו המתאימה לתנאים שונים.

מאוורר תעשייתי לקירור באירוע

מאווררים הם חלק מחיינו מילדות והם מוכרים לנו בצורותיהם השונות מהבית; מאוורר עמוד, מאוורר רצפה וכמובן, מאווררי תקרה, שהפכו פופולריים מאד בשנים האחרונות. כיום ישנם מאווררים בעלי תכונות מתקדמות בכל גודל, צורה, צבע ועוצמה. אין ספק, כי עבור אירועים רבי משתתפים באיזורים פתוחים יש צורך במכשירים גדולים וחזקים מאלו המשמשים אותנו לצרכים ביתיים.

מאוורר הינו פתרון נוח, נעים וזול, שעשוי לענות על הצורך במידה והטמפרטורה בחוץ אינה גבוהה במיוחד. מאווררים יוצרים תנועה של אוויר. הרוח הנוצרת נשארת במידות חום זהות לאלו הקיימות בסביבה ולכן, השימוש במאוורר אינו מתאים באם ישנו צורך בקירור משמעותי.

קירור אוויר בעזרת מצנן

מצנן אויר מים, כשמו כן הוא; מכשיר המקרר את האוויר החם העובר דרכו בעזרת מים ופולט במקומו אוויר מצונן, נעים ונקי. אף כי צ'ילר משתמש במים לשם הורדת הטמפרטורה, אין הוא יוצר רסס או מתיז מים ופעולתו אינה מפיקה תופעות כגון ריחות רעים.

מצנן אוויר מתמודד מצוין עם עומס חום ולחות גבוהים וביכולתו לקרר איזור גדול יחסית, בכל שעה ובכל מקום. כושרו של הצ'ילר להוריד באופן ניכר את הטמפרטורה מאפשר את קיומם של אירועים מגוונים, בלי תלות במזג האוויר השורר בחוץ.

כיצד לבחור בין מאוורר לבין צ'ילר?

בכדי לקבל החלטה שתוליד אירוע מוצלח ונעים יש לקחת בחשבון את מיקום האירוע, עונת השנה וכן, את שעת האירוע. בעונות המעבר ניתן לעיתים קרובות להסתפק במספר מאווררים גדולים, אך רצוי להתעדכן בתחזית מזג האוויר, כדי שלא להתפס בהפתעה על ידי שרב סתווי או אביבי, המוכרים לכולנו. במידה והאירוע מתוכנן לשעות היום, רצוי לחשוב על שילוב של מאווררים יחד עם כמה מצנני אויר, מאחר ושמש ישירה אינה תואמת את מידות החום החזויות, הנמדדות בצל.

בארץ ישראל, בין סוף חודש מאי לתחילת חודש אוקטובר, אין טעם להתלבטות רבה. חודשי הקיץ במדינתנו נוטים להיות חמים ואף לחים מאד ברוב איזורי הארץ ולכן מצנן יהא הבחירה הבטוחה. אם ברצנוכם לקבל אפקט מירבי תמיד נעים לשלב בין המכשירים; מצנן אויר יקרר את הסביבה ואילו מאוורר יזרים את האוויר הקר וירחיב את איזור ההשפעה. 

שיתוף:

פוסטים נוספים

שלחו לנו הודעה

דילוג לתוכן