מצנן אוויר מים – לקירור חסכוני ויעיל

במקומות רבים בארץ החום בעונת הקיץ הארוכה בלתי נסבל ומפריע לתפקוד היומיומי. מזגן הוא הדרך השכיחה ביותר לקירור אך יש לה חסרונות כמו עלויות התקנה ותחזוקה גבוהות, קושי להתמודד עם טמפרטורות גבוהות מאד וייבוש האוויר. לא רבים יודעים, אך ישנה אפשרות לקירור הבית ואפילו קירור שטחי חוץ בעזרת מצננים, הפועלים בשיטה שונה ממזגנים אך יעילה לא פחות וחסכונית יותר.

טכנולוגית הקירור של מצננים

מצנן אוויר מים עובד בעזרת מערכת פשוטה המזרימה אוויר ומים. אוויר חם נשאב מבחוץ ומוזרם אל החדר דרך מסננים ספוגי מים. כתוצאה מן המפגש עם המים האוויר מתקרר ונפלט מסונן וצונן. בתהליך זה הופכים מעט מן המים לאדים ולכן באוויר נשמרת רמת לחות תמידית נעימה.

כל האמת על מצנן

מצנן הוא אמצעי יעיל מאד לקירור באיזורי אקלים חמים מאד, בפרט באלו בהם הלחות אינה גבוהה במיוחד. מצננים הם מכשירים ניידים, בעלי גלגלים ומערכת הפעלה פשוטה, המאפשרת לכוון את מהירות האוויר הנפלט, אך לא את הטמפרטורה שלו. מצנן מסוגל להוריד את מידות החום ב-10-20 מעלות ואין דרך טובה מהם לקירור שטחי חוץ.

מצנן הוא כלי חסכוני להפליא. רכישת מצנן, התקנתו ועלויות האחזקה שלו נמוכות; אך צריכת החשמל של מצננים היא אולי היתרון הגדול מכולם מאחר והיא אינה מגיעה אפילו למחצית צריכת האנרגיה הנדרשת למזגנים.

מצנן אויר הוא מכשיר חשמלי ירוק. הוא ידידותי לסביבה בהשוואה לאמצעי קירור אחרים; מצנן אינו ממחזר את האוויר הקיים בחדר ואינו פולט גורמים מזהמים. מה שכן פולטים מצננים היא מעט לחות ולכן הם מתאימים יותר לאיזורים יבשים ופחות לאיזורים כמו מישור החוף או למי שאינו אוהב את אפקט ייבוש האוויר של מזגנים. 

מצנן מים אוויר ANIA

שיתוף:

פוסטים נוספים

שלחו לנו הודעה

דילוג לתוכן