סובלים מתופעה של רטיבות בקירות המרתף?

כמעט שני שלישים מן המרתפים בארץ ישראל מפתחים בעיות רטיבות תוך עשור בערך, מגמר הבניה. תופעה זו נפוצה לכל הדעות ובכל זאת, רבים מבעלי הנכסים אינם יודעים כיצד להתמודד איתה כראוי.

מאחר ותיקון יסודי, הכולל איתור מקור הדליפה, איטום מיוחד וכדומה הינו עסק יקר עד מאד, הכרוך בהוצאה של אלפי שקלים, אחוזים ניכרים בוחרים להתעלם כליל מן העניין או לטפל אך ורק בתסמינים, מה שמהווה פתרון זמני או קוסמטי בלבד. גישה זו אינה מומלצת כמובן, מאחר ולאורך זמן ישנה סכנה מוחשית של התמוטטות קירות, תקרה, נזקים מבניים ואף נזקים בריאותיים כתוצאה מהעובש המתפתח בתנאי לחות וחודר למערכת הנשימה.

רטיבות בקירות מרתפים מתבטאת, כבר בשלביה הראשונים, ברמת לחות גבוהה מאד והתעבות מים על התקרה וקירות המרתף, מה שגורם לצמיחת עובש בעל ריח חריף וציפת-סיד, תופעה המכונה גם "אבק לבן" או בלועזית, אפלורנציה (התגבשות מלחים מסיסים במים).

הימנעות מנזקי אפלורנציה (ציפת-סיד) בעזרת קולט לחות

כדי להמנע מהנזקים הנגרמים למראה הקירות כתוצאה מציפת-סיד, בעיות בריאותיות ופגעים מבניים, הגוררים הוצאות כבדות, רצוי לעשות שימוש במכשיר הקרוי קולט לחות או סופח לחות (יבשן), אשר פשוט מייבש לחות ומוציא את המים מן האוויר בחדר התת קרקעי. כדאי מאד להיעזר במומחים לתחום, שעברו הכשרה מיוחדת והינם מיומנים בעבודות ייבוש אוויר. ציוד איכותי ומתאים בידי צוות מקצועי ומנוסה יוכל לפתור בעיות רטיבות בקירות במהירות ובקלות, מבלי להיכנס להוצאות מיותרות. על מנת שתוכלו להנות מתוצאות מירביות, מומלץ שלא להסתפק רק בהצבת מכשיר קולט לחות ולהוסיף עליו, במקביל, גם מערכת מקצועית שאחראית להנעת האוויר בחדר. השילוב בין פעולות שני המכשירים, יבשן וציוד מיוחד להנעת אוויר, עשוי לעזור ולזרז את תהליך ייבוש האוויר, כמו גם את ייבוש החפצים והציוד הקיימים במרתף, שספגו רטיבות.

 

קולט לחות Parkoo CFT 5.0D

שיתוף:

פוסטים נוספים

שלחו לנו הודעה

דילוג לתוכן