אל תתנו לחום להרוס לכם את האירוע; מצנן או מאוורר עשויים לעזור…

הקיץ הישראלי לא מאפשר קיום של מסיבות ואירועים, קטנים כגדולים, בלי שדואגים מראש לעניין מיזוג האוויר. אירוע המתקיים בתוך מבנה אינו מהווה בעיה בשל המזגנים, אך רבים בוחרים לחגוג באוויר הפתוח, בין אם בגני אירועים, בחוף הים או בטבע. אחד הדברים אשר להם השפעה משמעותית ביותר על האווירה והלך הרוח הוא מזג האוויר. מידות חום גבוהות, יובש או עומס לחות יכולים להאפיל על מזון משובח, מוסיקה טובה וחברה מענגת ולכן חשוב להצטייד לפחות באחד משני המכשירים, מצנן אויר או מאוורר.

מאווררים

ישנו מגוון רחב של מאווררים תעשייתיים וביתיים בעלי תכונות וצורות שונות, הנחלקים לשלושה סוגים עיקריים: מאוורר עמוד, מאוורר רצפה ומאוורר תקרה. מאווררים, באופן כללי, יוצרים תנועת אוויר נעימה, העוזרת גם בסילוק הלחות אך הם אינם מקררים את האוויר במרחב בו הם מוצבים.

מצנן נייד

מצנן אוויר מים יעיל מאד בקירור אוויר חם ויבש. מערכת הקירור המותקנת בו פועלת על מים דרכם עובר האוויר החם הנשאב מן הסביבה. האוויר הקר מסונן ונקי ומאחר ולא נעשה שימוש בגזים של גזי חממה והוא נחשב לאמצעי קירור ידידותי במיוחד לסביבה. בנוסף, בניגוד למערפלי מים, למשל, מצננים (או צ'ילרים) אינם מתיזים או מרססים מים.

כיצד לבחור בין מאוורר לבין מצנן

גם מאוורר וגם מצנן אויר הינם מכשירים יעילים, חסכוניים באנרגיה, הפועלים על אוויר טרי ובלתי ממוחזר ומצוינים לשימוש בשטחים פתוחים. עם זאת, פעולתם הבסיסית שונה ולכן הבחירה די קלה למעשה ותלויה בשלושה גורמים מרכזיים; עונה, שעה ומיקום גיאוגרפי.

מאווררים יעילים כשמידות החום אינן גבוהות במיוחד, משמע, בעונות המעבר ורצוי בשעות הערב, כשהשמש מאבדת מעוצמתה. אירועים רבים כוללים ריקודים או הפעלות מסוגים שונים ולכן, גם אם נדמה לכם כי מזג האוויר מושלם ואינו מצריך כל התערבות, כדאי למקום מספר מאווררים באיזורי הפעילות, שימנעו הזעה ודביקות יתר בקרב המשתתפים.

מצננים, לעומת זאת, מתפקדים ביעילות תחת עומס חום כבד ומקררים את המרחב, אך לא מורידים את אחוזי הלחות. מצנן אוויר הוא מערכת הקירור הטובה ביותר לשטחי חוץ ויעילותה עולה ככל שהלחות ההתחלתית נמוכה יותר. כדאי לגייס לעזרתכם מצנני אויר מים עבור מסיבות ואירועים הנערכים בתקופה שבין סוף מאי ותחילת אוקטובר, על אחת כמה וכמה באם אתם מתכננים אירוע בשעות הצהריים החמות. בכל מקרה, רצוי לעקוב אחר התחזית, בימים שלפני האירוע כדי לוודא שלא צפוי שרב, האופייני לסתיו ולאביב הישראליים.

במידה והאירוע ממוקם באיזור חם ולח במיוחד, הפתרון הטוב ביותר יהא שילוב בין מצנני אויר לבין מאווררים. כך, תוכלו ליהנות ממתחם בו גם הטמפרטורה וגם רמת הלחות נוחים ונעימים.

שיתוף:

פוסטים נוספים

שלחו לנו הודעה

דילוג לתוכן