מתכננים אירוע בחוץ? אל תשכחו מאוורר תעשייתי או מצנן נייד

גני אירועים משופעים בצמחיה והפקות המתמקמות בפינות חמד בלבו של הטבע, הפכו יעד פופולרי למסיבות, פסטיבלים ואירועים שונים. אין ספק, כי בילוי תחת כיפת השמיים חביב על רובנו משהייה בתוך אולם, אך אין לשכוח את מזג האוויר הישראלי, אשר עלול לחבל באווירה ובמידת ההנאה, אם אין הערכות מתאימה. את בעיית החום ומידת הלחות הרצויה ניתן לפתור ביעילות רבה על ידי שימוש באחד משני מכשירים חשמליים פשוטים, מאוורר או מצנן.

מצנני אוויר ניידים

מצנן אוויר מים הינו הדרך היעילה ביותר לקירור איזורים פתוחים וחמים. הוא חסכוני בחשמל, ידידותי לסביבה, אינו מדיף ריח רעים, מסנן את האוויר הטרי אותו הוא שואב ועשוי להוריד את הטמפרטורה בכ-10 מעלות בממוצע.

מערכת הקירור של מצננים פועלת על עקרון האידוי. האוויר החם עובר דרך פילטרים ספוגי מים, המקררים אותו ואוויר קר ונקי נפלט החוצה. מצנן מצוין לשימוש בחום גבוה ובתנאים יבשים. הוא מעלה במעט את אמת הלחות, אך שלא כמו מערפלים, הוא אינו יוצר רסס או נתזי מים. 

מאווררים תעשייתיים

מאוורר יוצר תנועת אוויר. הוא מערבל את האוויר ומפיק משבי רוח נעימים המייבשים את הלחות הנקווית על העור ואף תורמים להורדת רמת הלחות באוויר. קיימים בשוק סוגים רבים של מאווררים כגון מאוורר רצפה, מאוורר עמוד ומאווררי תקרה, אשר כל אחד מהם מוצע בשפע דגמים בעלי תכונות ואפשרויות שונות.

אירוע רב משתתפים, או כזה הנערך במרחב חיצוני, דורש מאווררים תעשייתיים שעוצמתם רבה והשפעתם ניכרת על פני שטח גדול. מאוורר עשוי לספק אוורור נעים ומרענן במידה ומידות החום אינן גבוהות במיוחד. חשוב להציבו באיזורים בהם  נערכת פעילות גופנית כגון ריקודים, משחקים וכדומה. 

סיכום

לפני שאתם מחליטים באיזה ציוד לבחור כדי לייצר אווירה נעימה באיזור האירוע, חשבו על המיקום הגיאוגרפי, על השעות בהם בחרתם לקיים את האירוע וכמובן על העונה הנוכחית. מאוורר יהווה פתרון מוצלח בתקופת האביב והסתיו, אלא אם כן התחזית צופה שרב, ואילו מצנן יידרש בתקופת הקיץ הארוכה, בה מאוורר יוצר משבי רוח חמים, שאין ביכולתם להקל אל המשתתפים.

אל תטעו לחשוב כי מזג אוויר נעים פותר אתכם מהצורך באמצעי קירור. ריקודים וצפיפות גורמים להזעה גם אם מידות החום סבירות ולכן, כדאי להציב מאווררים בסמוך לאיזורים הומים ואיזורי פעילות. במרבית המקרים, השילוב בין מצנן לבין מאוורר יהווה את החלופה המושלמת. האחד מקרר את האוויר והשני מזרים אותו ברחבי האיזור.

שיתוף:

פוסטים נוספים

שלחו לנו הודעה

דילוג לתוכן