מאווררים או מצנני אוויר להפקה מושלמת של אירועי קיץ בשטחים פתוחים

אין כמו לערוך חתונה, בר מצווה, מסיבה או כל אירוע אחר במרחב פתוח, תחת שמיים תכולים או מלאי כוכבים, כשמסביב צמחיה ואוויר טרי. מסיבה זו, רבים מעדיפים גני אירועים או הפקת אירועים בחוץ על פני אולמות סגורים ובאופן מכוון קובעים את מועדי החגיגות לתקופות חמות. מכיון שכך, אחד הדברים שחובה לזכור, משום שבלעדיו ההפקה כולה עלולה לרדת לטמיון, הוא היערכות מתאימה למזג האוויר. כלומר, יש להצטייד במכשירים מיוחדים כמו מאווררים או צ'ילרים (מצנני אוויר מים), המקלים על עומס החום, אשר נוטה להתגבר במקומות עמוסי אדם, כמו גם בעת פעילויות כגון ריקודים.

מאווררים תעשייתיים ומצנני אויר מים אינם המכשירים היחידים, המיועדים להפגת החום; יש נוספים כמו מערפלי מים  או מזגנים ניידים, אך הם פחות יעילים בקירור שטחים פתוחים.

מצנן אויר מים

מצננים אינם נפוצים כמו מזגנים או מאווררים אך אין פתרון מוצלח וחסכוני יותר לקירור מרחב חיצוני. צ'ילר שואב אוויר חם מן הסביבה ומזרים אותו דרך פילטר 'חלת דבש', אשר מקבל אספקת מים קבועה. המים משמשים שחקן מרכזי בתהליך הצינון, שבסופו נפלט מן המכשיר אוויר קר, מנוטרל מריחות ונתזי מים. האוויר אינו ממוחזר כמו במקרה של מזגן והוא אף נקי יותר, לאחר סינון. מצנן אוויר מים ידוע גם כמכשיר ידידותי לסביבה, מאחר והוא אינו פועל על גזים ואינו מביא לפליטת חום ורעלים.

מאוורר

מאוורר הוא אחד האמצעים הקדומים והמוכרים ביותר להקלה על חום. במהלך השנים, התפתח התחום, המאווררים השתכללו ופעולתם התייעלה. מאווררים אינם מקררים את האוויר אלא רק יוצרים אשליה שכזו, בשל תנועת האוויר שהם יוצרים. הרוח מסיעת בייבוש זיעה ולחות, אך אם הטמפרטורה גבוהה מאד, מאוורר לא יועיל, אלא יפיק משבי רוח חמים ולא נעימים במיוחד.

במה לבחור, מאוורר או מצנן?

פעולתו של מאוורר אינה דומה לזו של מצנן ולכן הם אינם עומדים אחד מול השני. בתקופות מעבר, כשמידות החום אינן גבוהות אפשר לסמוך על מאווררים, אף כי מומלץ לבדוק את התחזית ולוודא כי לא צפוי שרב סתוי או אביבי. יש לקחת בחשבון גם עת השעות בהן מתקיים האירוע ומידת הצל, מאחר ובשמש ישירה עלול להיות חם מאד גם ביום נעים לכאורה.

מצנן אוויר מוכיח את עצמו דווקא כשחם מאד. הוא יכול לכל עומס חום בכל שעות היממה. מצנני מים אויר מסוגלים להוריד את הטמפרטורה ב-8-20 מעלות והשפעתם ניכרת באיזור גדול למדי. מצננים אוהבים יובש והם אף מלחלחים מעט את האוויר ומקלים על היובש.

על מנת לקבל תוצאה מירבית באיזור חם ולח, כדאי לשלב ולהציב גם מאווררים וגם מצננים שישלימו אלה את אלו. מצנן לשם קירור האוויר ולידו מאוורר להנעת האוויר וייבושו.

שיתוף:

פוסטים נוספים

שלחו לנו הודעה

דילוג לתוכן