כיצד מחליטים באיזה דגם של סופח לחות לבחור?

סופחי לחות מייבשים את האוויר בחדר ובכך מסייעים בפתרון בעיות רטיבות כגון עובש, אפלורנציה ועוד. מאחר ובעיות מסוג זה שכיחות במיוחד בקומות תת קרקעיות, השימוש במכשירים אלו נפוץ בעיקר במרתפים ומקומות עבודה הממוקמים בקומות מרתף; אך ישנם רבים הבוחרים לעשות בו שימוש, פשוט בכדי להוריד את רמת הלחות, שעלולה להוות מטרד רציני באיזורי החוף.

לפני רכישת סופח לחות, אותו תמצאו גם תחת השם 'יבשן', הגדירו לעצמכם את המטרה, המיקום, שעות ההפעלה המשוערות, התקציב וכדומה; וכשמידע זה בידיכם, הקדישו מעט זמן על מנת לבחון מספר דגמים, תוך שימת לב ממוקדת לנתונים המפורטים ברשימה הבאה.

נתונים שיש לבדוק לפני קניית סופח לחות:

נפח המים – סופחי לחות מדורגים על פי כמות המים המירבית שהם יכולים לקלוט מן האוויר במהלך יום שלם. הקיבולת השכיחה לשימוש ביתי או משרדי עומדת בין 10 ליטר ל-30 ליטר, אף כי כמות המים הנקלטת מן האוויר באופן מעשי, מושפעת גם מרמת הלחות הראשונית ומידת זרימת האוויר בחדר.
לעיתים קרובות, מיכל איסוף המים אינו תואם את קיבולת הדגם ולכן יש לדאוג לרוקן אותו, אם באופן ידני ואם, באמצעות צינור ניקוז.

עוצמת הרעש – קולטי לחות מייצרים רמה כזו או אחר של רעש, בדומה למאווררים ומזגנים רבים. הנושא, כמובן, אינו מהווה בעיה, באם המכשיר מיועד למקום בו לא נמצאים אנשים, אך אם מדובר באיזור עבודה או מגורים, כדאי לבדוק מה אומרים לקוחות שקנו את הדגם. רמת הדציבלים שמפיק הדגם אינה נמסרת בדרך כלל על ידי החברה היצרנית, לכן, הדרך הטובה ביותר היא להכנס לפורומים, סקירות וביקורות גולשים באינטרנט.

הספק ופרטי האחריות – רצוי שכל רכישה של מוצר רציני ובעל ערך תעשה אצל ספק אמין ומבוסס. במקרה של סופח לחות, רצוי גם לבחור בספק מקומי, בשל עלויות המשלוח. האחריות מכסה על תיקון או החלפה של מוצרים בעלי פגם, אך בדרך כלל היא אינה מכסה את עלויות המשלוח הגבוהות (כפועל יוצא של משקל המכשיר) וההוצאות נותרות באחריות הלקוח.
פרט חשוב נוסף, הנוגע לאחריות, הוא מספר השנים בהן היא תקפה. משך הזמן, עליו מוכן היצרן לקחת אחריות, מעיד על עמידות המכשיר.

מזג אוויר – הטמפרטורות בחדר משפיעות על תפקוד קולטי לחות. אלו החיים בסביבת אקלים קרה ומייעדים את המכשיר לחדרים ללא חימום, צריכים לבדוק מהי הטמפרטורה המינימלית בה מסוגל המכשיר לתפקד. דגמים מסויימים יכולים לעבוד בטמפרטורה של 5 מעלות צלסיוס מבלי לקפוא.

צריכת חשמל – קולטי לחות סטנדרטיים צורכים כמה מאות ואטים ולרוב נוהגים להפעילם במשך מספר שעות מידי יום. כדי לחסוך בהוצאות חשמל יש לבחון את רמת היעילות. משתמשים פרטיים יכולים להסתפק בקיומו של תו מיוחד הקרוי, ENERGY STAR; תו זה מעיד על הספק מינימלי, כלומר כמות מים מינימלית, המופקת לכל קילוואט לשעה. תו זה אינו מספק מידע באשר לרמת היעילות המדויקת ואין מניעה, כי סופח לחות ללא תו יהא יעיל יותר מדגם הנושא את התו; אך בכדי להשוות רמת יעילות מדויקת יש לבצע מחקר השוואתי מורכב יותר.

כיבוי המכשיר – ישנם דגמים הכוללים אפשרות כיבוי אוטומטי באחת משתי דרכים, בקרת לחות וטיימר. כיבוי אוטומטי אינו נושא זניח, מאחר והוא עשוי להביא לחסכון משמעותי בחשמל.
בקרת הלחות נעשית על ידי יומידיסטט (וסת-לחות). חיישנים האחראים על זיהוי רמת הלחות בחדר, מפסיקים את פעולת המכשיר, ברגע שרמת הלחות הרצויה  מושגת.  טיימרים, לעומת זאת, אחראי על כיבוי המכשיר בהתאם לפרק הזמן שהוגדר לו בטווח של 24 שעות. יש לציין, כי גם דגמים שאינם מכילים טיימר פנימי, מאפשרים במקרים רבים התקנה של טיימר חיצוני, דומה לזה המורכב על מתג קיר של דוד חשמל.

 

קולט לחות Parkoo CFT 5.0D

שיתוף:

פוסטים נוספים

שלחו לנו הודעה

דילוג לתוכן