מעוניינים לקנות קולט לחות?

קולטי לחות סופחים אדי מים מן האוויר ומייבשים חדרים ואיזורים פנימיים. עודף לחות עלולה לייצר תופעות כטחב, עובש, ציפת סיד, בעיות מבניות או פשוט גורמת לתחושה לא נוחה ומטרידה עבור השוהים במקום. חדרים הנמצאים בקומות תת קרקעיות, כדוגמת מרתפים, מועדים לפורענות באופן מיוחד והשימוש בסופחי לחות נפוץ בהם באופן מיוחד. כדי לקבל אפקט מירבי מומלץ להפעיל קולט לחות במקביל למיזוג אוויר או מכשיר אחר, הגורם להנעה של האוויר בחדר.

קולט לחות – פרטים טכניים חשובים

בבואכם לרכוש קולט לחות, הנודע גם בשם 'יבשן', חשוב לבדוק מספר פרמטרים מרכזיים ולוודא כי המכשיר הנבחר מתאים לצרכים המיוחדים לכם.

הספק

קולט לחות מדורג על פי כמות המים המירבית אותה מסוגל המכשיר להפיק מן האוויר במהלך 24 שעות. הדגמים השכיחים מוציאים בין 10-30 ליטרים של מים ליום; עבור צרכים ביתיים נהוג להשתמש במכשיר בעל תפוקה של 16 ליטרים לערך. כמות המים אותה מוציא המכשיר מן האוויר בפועל אינה נקבעת רק על פי כושר המיצוי, אלא מושפעת גם מרמת הלחות ומידת זרימת האוויר בחלל המדובר.
תכולת מיכל האיסוף הקיים אינה תמיד זהה להספק היומי; משמע, סופח לחות של 20 ליטר אינו בהכרח בעל יכולת אגירה של 20 ליטר. הבעיה שעלולה להווצר, נפתרת בדרך כלל על ידי צינור ניקוז המוביל את המים החוצה ומנטרל את הצורך בריקון ידני.

מידת הרעש

ישנו צליל "טרטור" האופייני למכשירי יבשן. הרעש אינו מהווה בעיה במידה וקולט הלחות מוצב במרתף שאינו מאוייש דרך קבע. במידה והיבשן מיועד לחדרים מאויישים רצוי לחפש באופן עצמאי מידע אודות הדגם, לאור העובדה, כי פרט טכני זה אינו מוצג בדרך כלל על ידי היצרן. ניתן לפנות באמצעות האינטרנט למשתמשים קיימים ולשמוע את דעתם במסגרת פורומים סקירות מוצר וכדומה.

תעודת אחריות על פרטיה

סופחי לחות מגיעים בדרך כלל עם תעודת אחריות התקפה למשך שנה עד חמש שנים. אין צורך לציין, כי ככל שתקופת האחריות ארוכה יותר, סביר להניח, כי המכשיר עמיד ואמין יותר. נתון נוסף שרצוי לשים אליו לב במסגרת האותיות הקטנות של תעודת האחריות הינו נושא המשלוחים ומימונם. קולט לחות הינו מכשיר כבד משקל שעלויות המשלוח שלו גבוהות ובמקרים רבים מוטלות על הלקוח, במידה וישנה בעיה המחייבת החזרה או תיקון של המכשיר. בשל סיכון זה, יש לשקול מחדש קניה של מכשירים מחו"ל ולהעדיף רכישה מסוחרים ישראליים.

מידות חום

לכל קולט לחות מידות חום מינימליות, המאפשרות תפקוד תקין. במידה והנכם מתגוררים באיזור קר במיוחד, חשוב לוודא, כי המכשיר אותו אתם שוקלים לרכוש מסוגל לעבוד בתנאי קור. קולטי לחות מסויימים יכולים לבצע את ייעודם בסביבה של 5 מעלות צלסיוס.

רמת היעילות של סופח לחות

יבשן הינו מכשיר חשמלי שלרוב פועל במשך שעות ללא הפסק. מאחר ומדובר בצריכת חשמל גבוהה כדאי לבדוק את רמת היעילות ולוודא כי לא מדובר במכשיר בזבזני במיוחד. למשתמשים פרטיים מספיק בדרך כלל לבדוק שהמכשיר נושא תווית 'כוכב אנרגיה' (ENERGY STAR). תווית זו מבטיחה, רמת יעילות מינימלית הנמדדת על פי כמות המים שמוציא קולט הלחות מן האוויר ביחס לקילוואט לשעה. חשוב לציין, כי תווית זו אינה מעידה על מידת היעילות המדויקת, אלא רק על כך שהיא עוברת את הגבול התחתון שהוגדר.
לבדיקת יעילות מדויקת או בדיקה של דגמים שאינם נושאים את תווית הכוכב, יש לבצע מחקר עצמאי ולהשוות את הנתונים המספריים.

תזמון הפעילות של קולט לחות

דגמים רבים של סופחי לחות כוללים מנגנון בקרת לחות או טיימר. וסת לחות מזהה את רמת הלחות בחדר ומפסיק את פעולת המכשיר, כשזו מגיעה לרמה הרצויה, שנקבעה מראש. קולטי לחות בעלי טיימר ניתנים לתזמון של עד 24 שעות מראש. תוספות אלו מאפשרות חיסכון באנרגיה והוצאות.
סופחי לחות רבים, שאינם מכילים טיימר פנימי, ניתנים לשליטה באמצעות טיימר חיצוני, כמו זה שרבים מוסיפים למתג דוד החשמל.

קולט לחות סופח לחות תעשייתי Dorosin ERS-860L

שיתוף:

פוסטים נוספים

שלחו לנו הודעה

דילוג לתוכן