כך בוחרים סופח לחות

סופח לחות, הקרוי גם קולט לחות או יבשן, הינו מכשיר חשמלי, שתפקידו הורדת רמת הלחות באוויר. הסרת לחות מן האוויר יעילה מאד לפתרון לבעיות טחב ועובש ולהעלאת איכות החיים בשילוב או כחלופה למזגן. שימוש בקולטי לחות נפוץ במיוחד בקומות מרתף, מקלטים ומשרדים.

בשוק מוצעים דגמים שונים של סופחי לחות לשימוש ביתי, תעשייתי או מסחרי וישנם מספר נתונים שרצוי לבדוק, לחקור ולהשוות בטרם מחליטים איזה מוצר לרכוש.

פרטים שכדאי לברר לפני שקונים סופח לחות

בקניית מכשירים חשמליים וציוד יקר אחר חשוב לבדוק נתונים טכניים מרכזיים ולוודא פרטים לגבי היצרן והמוצר כגון אמינות ותנאי האחריות.

קיבולת

סופחי לחות מדורגים על פי כמות המים שביכולתם להפיק מן האוויר במהלך יממה. קיבולת סופח לחות לשימוש ביתי נעה בדרך כלל בין 10-30 ליטרים, אף כי הכמות בפועל תלויה לא רק ביכולת היבשן, אלא באחוזי הלחות ותנועת האוויר בחדר.
המיכל הפנימי, בתוכו מצטברים המים, אינו תואם בהכרח את הקיבולת היומית של אותו הדגם. מרבית הדגמים מאפשרים חיבור של צינור ניקוז ליציאת המים המבטל את הצורך בריקון ידני של המיכל.

רעש

אחת התלונות הנפוצות לגבי קולטי לחות היא עניין הרעש. במידה והקולט מיועד למרתף, אין הדבר מהווה מטרד, אך אם הוא מיועד לחדר עבודה או מקום מאוכלס אחר, רצוי לבדוק את עצמת הרעש, המבוטאת בדציבלים.
חשוב לציין כי יצרנים רבים אינם מספקים מידע זה ולכן כדאי להכנס לפורומים או סקירות אחרות של המוצר על מנת לודא שלא מדובר במכשיר מרעיש  במיוחד.

תנאי אחריות

קראו את תקנון האחריות ושימו לב לפרטים חשובים כמו משך האחריות, מיקום מעבדות התיקון וכדומה. תקופת האחריות על סופחי לחות נעה על פי רוב בין שנה לחמש שנים, כשהמוכנות לערוב למכשיר למשך תקופה ארוכה, מעידה, מן הסתם, על איכותו. בעיה במכשיר מחיבת לרוב את הלקוח באחריות על העברתו לידי היצרן או באי כוחו. יבשן שנקנה מספקים זרים גוררת עלויות משלוח גבוהות בגין משקלו, הוצאה שניתן לחסוך במידה ורוכשים מספקים מקומיים.

מידות חום

לכל יבשן מוגדרות מידות חום מינימליות בהן הוא תפקודו יעיל. נתון זה רלוונטי בעיקר למי שמתגורר באיזור קר במיוחד. ישנם דגמים המסוגלים לעבוד באופן רגיל בטמפרטורה של 5 מעלות צלסיוס מבלי לקפוא.

צריכת אנרגיה

סופחי לחות צורכים לא מעט אנרגיה ולעיתים קרובות הם מופעלים שעות רבות ביום. כדי לחסוך בעלות החשמל ולהמנע מנזקים סביבתיים יש לבדוק את יעילות ניצול האנרגיה, כלומר, נפח מים פר קילוואט לשעה.  דגמים בעלי תווית של ENERGY STAR מבטיחים רמת יעילות בסיסית, שאף כי אינה בהכרח היעילה ביותר, היא טובה דיה לשימוש פרטי. בדיקה פרטנית של צריכת אנרגיה לשם השוואה או חקירה של דגם שאינו נושא תו כוכב, כרוכה במחקר נוסף.

אפשרויות כיבוי

ישנם דגמים שונים של סופחי לחות, הכוללים תכונות מתקדמות נוספות, לבד מאפשרות ההדלקה והכיבוי הידנית. אלו בהם מותקן ווסת לחות נכבים אוטומטית כשמושגת רמת הלחות הרצויה. אחרים ניתן לכבות בעזרת טיימרים מובנים או על ידי התקנת טיימר חיצוני על המתג בקיר.

קולט לחות סופח לחות תעשייתי Dorosin ERS-890L

שיתוף:

פוסטים נוספים

שלחו לנו הודעה

דילוג לתוכן